maapallo avaruudesta katsottuna

Kansainvälinen toiminta

Viime vuosina erilaiset Erasmus-rahoitteiset hankkeet ovat olleet luonteva osa lukiomme arkea. Jatkamme tätä toimintaa Erasmus+ -akkreditoituna kouluna, ja jokaisella opiskelijallamme on mahdollisuus hakea mukaan kansainvälisiin liikkuvuuksiin.

Kokemusta ja laatua kv-toiminnassa

Sotkamon lukio on tehnyt pitkäjänteistä työtä kansainvälistymisen eteen.
Vuosien mittaan toimintaa on ollut yksittäisten koulujen välisenä yhteistyönä, ja lisäksi olemme osallistuneet Comenius-projektiin ja Euroscolaan. Oulun lyseon lukion kanssa tehty vuosien yhteistyö (2005-2019) IB-lukiotoiminnassa teki lukiostamme yhä kansainvälisemmän. Kansainvälisyystoimintamme on saanut Erasmus+ -akkreditoinnin vuosille 2023-2027.

Lukion opettajien muodostama kansainvälisyystiimi vastaa hankkeista ja toiminnan kehittämisestä.

Erasmus+ akkreditointi

Sotkamon lukio sai akkreditoinnin keväällä 2023. Akkreditoituna kouluna meillä on liikkuvuusrahoitusta vuoteen 2027 saakka.

Korhonen Leena

Opettaja, Sotkamon lukio