Haku yleislinjalta urheilulinjalle ja jakso-opiskelu

Yleislinjalta urheilulinjalle siirtymisen periaatteet

1. Selvitetään taustat:
    Mistä valinta on jäänyt alun perin kiinni: urheilun lajiliittopisteet, pääsykoe vai koulu?
  2. Arviointi / tarkastelu 4. jakson lopussa
    1. Opiskelija täyttää haku yleislinjalta urheilulinjalle lomakkeen.
    2. Opiskelija voi siirron onnistuessa olla mukana valmennuksessa jo 5. jaksossa.
    3. Valmennusopintosuorituksia ei anneta takautuvasti.
  3. Voiko opiskelija olla mukana valmennuksessa, jos hän opiskelee yleislinjan tuntijaon mukaisesti?
    1. Riippuu lajista: pienessä lajissa ryhmään mahtuu, isommissa lajeissa ei välttämättä
    2. Yleislinjan opiskelijalle voidaan antaa enintään 5 kurssia / 10 opintopistettä koulun ulkopuolisina opintoina, jos hänellä ei ole urheilijan tuntijakoa.
  4. Kakkosvuodelle tulevat uudet urheilijat pitää saada heti alussa urheilijan tuntijaon piiriin, tai muuten ei enää ehdi tehdä valmennuksesta riittävää määrää kursseja / opintopisteitä urheilijan tuntijakoa ajatellen. Hakija täyttää haku jakso-opiskeluun lomakkeen.  Tapauskohtainen tarkastelu.
  5. Ylemmille vuosikursseille (3-4 vsk) tulevat kovan tason urheilijat voivat tehdä yleislinjan tuntijaon mukaisesti: Heillä on väljyyttä aikataulussa treenaamiseen jo muutenkin. Tapauskohtaisesti mukaan valmennuksen ryhmiin.
  6. Urheilulukiolaisen statuksen muualla saanut saa automaattisesti urheilijan tuntijaon myös meillä.

Jakso-opiskelu

Lyhytaikaisesta opiskelusta ns. jaksovaihdosta kiinnostunut voi olla myös suoraan yhteydessä lukion rehtoriin
Jaksovaihdon pituuden tulee olla vähintään kahden jakson mittainen.