miniatyyribussi matkalaukkuja katolla

Koulukuljetukset ja kyytiyhteydet

Kyytiyhteydet

Sotkamon Sotkatti-paikallisbussi liikennöi Sotkamon ja Vuokatin välillä. Kaikilla Sotkamon lukion opiskelijoilla on oikeus käyttää Sotkatin joukkoliikennettä Waltti-kortilla maksuttomasti. Kortti lunastetaan Sotkamon kunnan vaihteesta ja se tulee olla mukana esim. liikuntatuntien siirtymistä varten.

Lähin juna-asema ja lentokenttä löytyvät Kajaanista, josta Sotkamon suuntaan liikennöi Matkahuolto. Saadakseen opiskelija-alennuksen tulee opiskelijan todentaa olevansa opiskelija. Sotkamon lukion opiskelija voi aktivoida Slice-opiskelijakortin käyttöönsä.

Koulukyyditykset lv 2023-2024

Matkahuollon Reitit ja Liput -sovellus

Kainuun kuntien välistä joukkoliikennettöä käyttävät opiskelijat ottavat käyttöön Matkahuollon Reitit ja Liput -sovelluksen. Mobiililippu todennetaan ajoneuvossa QR-koodin avulla.

• Pohjavaaran linja
  • Sumsan linja (ilta taksilla lukion pihasta)
  • Korholanmäen linja

Kun koulumatkasi on vähintään 7 km (4. vuosikurssilaisilla vähintään 10 km), täytä koulumatkatukihakemus OmaKelassa (tarvitset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen). Saat samalla osto-oikeuden lipputuotteeseen. Huom! Rasti ruutuun, että käytät julkista liikennettä.

Waltti-kortti

Sotkamon kunnan sisäistä joukkoliikennetää käyttävät opiskelijat lunastavat Waltti-kortin Sotkamon kunnan vaihteesta.

• Paakin linja
  • Sipisen linja
  • Ontojoen linja
  • Juurikkalahden linja
  • Paikallisbussi SotKatti

Kun koulumatkasi on vähintään 7 km (4. vuosikurssilaisilla vähintään 10 km), täytä koulumatkatukihakemus OmaKelassa (tarvitset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen) ennen Waltti-kortin lunastamista. Huom! Rasti ruutuun, että käytät koulukuljetusta

Ilmoita kansliaan koulumatkatuen hakemisesta, näin tiedämme laskuttaa Kelalta koulumatkatuen osuus.

Taksilla kuljettavat linjat

• Parkua
  • Saviaho
  • Tuhkakylä