eurokolikoita ilmassa

Kustannukset

Yleiset kustannukset

• Opiskelu ja kouluruokailu lukiossa on maksutonta.
  • 2021 tai myöhemmin aloittavat: Lukio kustantaa oppimateriaalit sekä tietokoneen käyttöön oppivelvollisille opiskelijoille.
  • 2020 tai aiemmin aloittaneet: Oppikirjat ja henkilökohtaiset opetusvälineet on oppilaan itse kustannettava. Opiskelija voi anoa tietokoneen hankintatukea (100 €).
  • Lukion opiskelija voi hakea Kelalta yleistä asumistukea. 17-vuotta täyttänyt opiskelija voi saada lisäksi opintorahaa. Vanhempien tulot voivat vaikuttaa asumistuen ja opintorahan suuruuteen alle 20-vuotiailla. Tarkempia tietoja asumistuesta kannattaa kysyä paikallisesta KELAn toimistosta tai käydä verkko-osoitteessa www.kela.fi/kysy-kelasta ja osoitteesta www.kela.fi/laskurit voit arvioida asumistuen määrän.

Vuokrat

Sompalan vuokrat (2023)

A- ja B-taloissa 289 €, C-talossa 325-329 €/kk ja D-talo 345-349 €/kk. Yksiön vuokra on 481 €/kk. Vuokraan sisältyy lämmitys, vesi ja sähkö.

Matkat

Kotimatkat lukio-opiskelija pääsee matkustamaan junassa ja linja-autoissa opiskelijahintaan. Pääkilpailuihin (SM-kisat ja osa cup-kisoista) on lukion puolesta kuljetus suoraan Vuokatista.

Saadakseen opiskelija-alennuksen Matkahuollon ja VR:n lipputuotteista tulee opiskelijan todentaa olevansa opiskelija. Sotkamon lukion opiskelija voi aktivoida Slice-opiskelijakortin käyttöönsä.

Suorituspaikkamaksut

VuokattiSportin ympäristö tarjoaa loistavat puitteet niin ohjatulle kuin omatoimisellekin harjoittelulle. Kaikkien urheiluakatemialaisten tulee lunastaa itselleen kausikortti suorituspaikkojen käyttämiseksi. Kausikortit ovat voimassa koko vuoden 1.8.–31.7. Kunkin urheilijan tulee maksaa kausikortti ennen lukuvuoden alkamista. Suoritusmaksut Vuokatti Sport Resort Oy:n tilille Osuuspankki FI02 5436 0920 1182 08 viitteellä ”urheiluakatemia vuosi 2023-2024”. Kortin saa urheiluopiston vastaanotosta maksukuittia näyttämällä. Alla hintaluokat ja suorituspaikat lajeittain. Jakso-opiskelijoiden hinnat näkyvät suluissa

Hiihtolajien edustajat / Sotkamon urheilulukio
Omakustanne 260,00 € (130,00 €)
Hiihtoputki, ensilumen latu, ampumarata, hyppyrimäet, kuntosali ja tekonurmikenttä

Muut alueella asuvat / opiskelevat hiihtolajien urheilijat
Omakustanne 310,00 € (160,00 €)

Muut lajit / Sotkamon urhelilukio
Omakustanne 53,00 € (27,00 €)
Kuntosali ja tekonurmikenttä

Muut lajit
Omakustanne 105,00 € (53,00 €)
Kuntosali ja tekonurmikenttä

Vuokattiareena

Uinti 2,5 € / kerta.
Kuntosali 15:30 jälkeen 2,5€
Vapaita pelivuoroja esim sulkapallo voi kysyä Areenan vastaanotosta. Myös padel klo 15:30 asti.

1. Lähetä valokuvasi sähköpostilla osoitteeseen sporthotel@vuokattisport.fi
2. Liitä mukaan nimesi ja lajisi
3. Maksa kauden suorituspaikkamaksusi
4. Esitä maksukuitti Urheiluopiston vastaanotossa noutaessasi korttisi
5. Pidä muovinen urheilijakortti mukanasi treeneissä
6. Hiihtolajit/ Ensilumen latu/ oma harjoittelu: Ranneke näkyville, saat sen hiihtotunnelista!

Mahdollisen koronapandemian tai suorituspaikkojen käyttöä rajoittavissa tilanteissa käyttämättä jääneitä ajankohtia ei hyvitetä.
Pidätämme oikeudet muutoksiin.

Reinikka Mauri