Tule tutustumaan

Sotkamon lukio järjestää tutustumiskäyntejä paikallisen yläkoulun opiskelijoille, yläkoululeirityksessä oleville nuorille ja pyydettäessä esittelemme toimintaamme mielellämme kaikille kiinnostuneille. Voit tulla tutustumaan paikan päälle tai voimme sopia etäesittelyajan.

Tutustumiskäytänteitä

Tenetin koulun oppilaat käyvät tutustumassa Sotkamon lukioon marras-joulukuussa ryhmävierailuna. Vuokatti-Ruka Urheiluakatemian yläkoululeirityksessä olevat oppilaat käyvät tutustumassa Sotkamon lukioon osana leiriohjelmaa. Muut hakijat voivat halutessaan sopia tutustumisajankohdan suoraan opinto-ohjaajien kanssa.

Lisäksi paikallisille / lähialueelta tuleville opiskelijoille on toukokuun viimeisellä viikolla tutustumispäivä, jossa tutustutaan tulevaan omaan ryhmään, tutoropettajiin ja opinto-ohjaajiin sekä perehdytään koulun käytänteisiin. Tässä vaiheessa on kuitenkin hyvä huomioida, että opiskelijavalintojen tuloksia ei ole vielä julkistettu, eli valinta on vielä ehdollisena. Kauempaa tuleville opiskelijoille vastaava infopäivä järjestetään päivää ennen koulun alkua.

Kouluun ja opiskeluun tutustuminen

Haluatko tulla tutustumaan kouluumme ja vierailemaan oppitunneillamme?

Hiltunen Elisa

Opinto-ohjaaja, Sotkamon lukio

opinto-ohjaus

Honkala Anna Maria

Opinto-ohjaaja, Sotkamon lukio

opinto-ohjaus, maantiede

opinto-ohjaaja Elisa Hiltunen: yleislinja, pesäpallo, suunnistus ja muut lumettomat lajit

opinto-ohjaaja Anna Maria Honkala: lumilajit ja jääkiekko

Valmennukseen tutustuminen

Haluatko tulla tutustumaan valmennusolosuhteisiin ja valmentajiimme?

Simula Jussi

VRUA, valmennuksen johtaja

Valmentajien yhteystiedot löydät Vuokatti-Ruka Urheiluakatemian sivuilta.