Koulukyyditykset lv 2023-2024

OMAKELA

Koulumatkatuen verkkohakemus on julkaistu – uuden lukuvuoden tuen voi hakea OmaKelassa jo ennen koulun alkua:

MATKAHUOLLON KORTTI (= Kainuun kuntien välinen joukkoliikenne, Matkahuollon  Reitit ja Liput -sovellusmobiili)

• Pohjavaaran linja
  • Sumsan linja (ilta taksilla lukion pihasta)
  • Korholanmäen linja

Kun koulumatkasi on vähintään 7 km (4. vuosikurssilaisilla vähintään 10 km),  täytä koulumatkatukihakemus OmaKelassa (tarvitset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen). Saat samalla osto-oikeuden lipputuotteeseen.

Huom! Rasti ruutuun, että käytät julkista liikennettä.

Ilmoita kansliaan koulumatkatuen hakemisesta. Näin tiedämme laskuttaa Kelalta koulumatkatuen osuuden.

Koulumatkatuetut liput ostetaan 18.7.2023 alkaen  Matkahuollon  Reitit ja Liput -sovelluksella.

WALTTI-KORTTI (= Sotkamon kunnan sisäinen joukkoliikenne)

• Paakin linja
  • Sipisen linja
  • Ontojoen linja
  • Juurikkalahden linja
  • Paikallisbussi SotKatti

Kun koulumatkasi on vähintään 7 km (4. vuosikurssilaisilla vähintään 10 km), niin täytä koulumatkatukihakemus OmaKelassa (tarvitset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen) ennen Waltti-kortin lunastamista Sotkamon kunnan vaihteesta.

TAKSILLA KULJETTAVAT LINJAT

• Parkua
  • Saviaho
  • Tuhkakylä
  • Tipasoja (Ontojoelta linja-auto)

SOTKATTI

Sotkamon lukion opiskelijoilla on oikeus käyttää SotKatin joukkoliikennettä Waltti-kortilla maksuttomasti. Kortti tulee lunastaa Sotkamon kunnan vaihteesta. Kortti tulee olla mukana esim. liikuntatuntien siirtymistä varten.