Flooran päivässä palkittuja opiskelijoita

Flooran päivän juhlassa jaettiin stipendejä sekä kiertopalkintoja

Sotkamon lukiossa vietettiin juhlava yhteinen hetki maanantaina 13.5.2024 Flooran päivän merkeissä.

Juhlassa jaettiin perinteisesti stipendejä opinnoissa menestyneille 1. ja 2. vuoden opiskelijoille sekä palkittiin urheilijoita. Opiskelijakunnan hallitus jakoi Kiva kaveri -stipendin opiskelijoiden ehdotusten ja äänten pohjalta.

Lisäksi ruusuin muistettiin nuoria, jotka ovat kuluneen lukuvuoden aikana saavuttaneet SM-mitalin, arvokisaedustuspaikan tai itä-länsipelin edustuspaikan.

Sotkamon lukion stipendit lukuvuosi 2023-2024

1. vuosikurssi

• Kiiskinen Karla
  • Lappalainen Johannes
  • Matero Iita
  • Naumanen Anni
  • Ronkainen Aada
  • Uke Viktoria
  • Vähäkangas Silja

2. vuosikurssi

• Granit Lotta
  • Kokko Saara
  • Malvisto Saara
  • Nikula Pihla
  • Salmikivi Touko
  • Tolonen Pihla

Ruotsin kielen kirjapalkinto: Kilpi Nelli

Opiskelijakunnan hallituksen myöntämä Kiva kaveri -stipendi: Granit Lotta

Urheilulukion kiertopalkinnot ja stipendit lukuvuosi 2023-2024

Hiihtolajit

Karin Kiulu (lahjoittaja Kari Härkönen 1985) annetaan 1. vuosikurssin pojalle, joka on parhaiten menestynyt sekä koulussa että urheilussa: Anton Kemppi

Sompalan Malja annetaan tytölle, joka on eniten edistynyt lajissaan vuoden aikana: Linnea Salo

SkiVOLA- stipendi: Tunnollinen harjoittelija (tyttö ja poika): Ronja Kronvall ja Lukas Kuuttinen

Urheilulukion tukiyhdistyksen stipendi: Parhaiten urheilulukiota edustaneelle Amanda Yli-Futka

Vauhti Speed – stipendi: Parhaiten menestynyt tyttö ja poika Nora Kytäjä ja Anton Packalen

Tour De Vuokatti voittaja: Johannes Alarotu

Parhaiten menestynyt ampumahiihtäjä: Inka Hämäläinen

SkiVOLA- stipendi, ampumahiihtäjä: Tunnollinen harjoittelija: Arttu Remes

Pesäpallo

Unskin viistomaila: Parhaalle tytölle ja pojalle, joka urheilullisen menestyksen ohella hoitaa koulunkäyntinsä hyvin ja on sekä koulunsa että lajinsa esimerkillinen edustaja.

Nelli Huotari ja Roope Seppänen

Pasin Pytty: Tyttö ja poika joukkuepelaajalle, jolla on nöyrä ja kova asenne omaan urheilemiseen. Huomioi ja kannustaa muita. Menestyy niin urheilussa kuin koulussakin. Koulunsa ja lajinsa esimerkillinen edustaja.

Miia Vuoti ja Kasperi Vehkaoja

Jääkiekko

Sisu – kiertopalkinto: Jääkiekkoilija, joka on parhaiten menestynyt sekä koulussa että urheilussa

Aleksi Partanen